A webes
tervezők számára fontosak a megfelelő tervezési gyakorlatok.
Az összes
amerikai webhelyforgalom közel fele mobileszközökből származik, legyen szó akár
telefonról vagy táblagépről.
A webhelyre
reagáló webhely megkönnyíti a felhasználók számára a mobileszközön lévő
információkhoz való hozzáférést.
A Google
szintén tudomásul vette, hogy egy olyan érzékeny weboldal, amely ugyanolyan
fontos a keresési rangsorában, mint hogy az olvasóknak jó mobil élményt
nyújtson.
Ha webhelye
nem mobiltelefonra van beállítva, hiányolja azokat a lehetőségeket, amelyekkel
javíthatja a keresési eredményeket, és megőrzi az olvasók webhelyét.
Szeretné
tudni, hogyan lehet vonzóvá és érzékenyebbé tenni a formatervezést?
Olvassa el
az olvasást, hogy megtanulja a legmegfelelőbb tervezési legjobb gyakorlatokat.
1. Egyszerű navigáció
Hány
weboldalon látta, hogy annyi oldala van, hogy optimalizálta a SEO-t, hogy nem
találja az Ön által keresett oldalt?
Azok a napok
már rég elmentek.
A navigációt
egyszerűen szeretné tartani. Gondolj egy menüre, amely egy tucat opciót
tartalmaz egy telefonon. Hogyan fogják elolvasni a felhasználók a menüt?
Szeretne
elérni a felhasználókat a webhely legfontosabb tartalmára, és megkönnyítené
őket, hogy megtalálják.
A
menüelemeket legfeljebb 4-5 elemre korlátozhatja, hogy az olvasóit a webhelyén
lévő legfontosabb információkra irányítsa.
2. Hívás cselekvés gombok
A webhely
oldalainak sok cselekvésgombra kell felhívniuk, hogy az olvasókat konkrét
lépésekre irányítsák. Feliratkozhatnak a hírlevélre, vagy letölthetik a
papírlapot.
A
mobileszközökön lévő olvasók az ujjaikat használják a cselekvésre szolgáló
gombok használatához, ezért nagyoknak kell lenniük, és ki kell emelkedniük.
3. A betűtípusok
könnyen olvashatók
Néhány
betűtípus nem jól olvasható a mobileszközökön. A forgatókönyvet vagy a
dekoratív tipográfiát el kell kerülni a megfelelő kialakításban.
Azt is meg
kell bizonyosodni róla, hogy a test példány elég nagy ahhoz, hogy elolvassa, ami
körülbelül 16px lenne. A címeket úgy kell beállítani, hogy kissé nagyobbak
legyenek, mint a test példánya.
4. Tömör tartalom
Amikor
olvasói hozzáférnek webhelyéhez mobileszközökön, valami gyorsat keresnek, és
tovább akarnak lépni.
Egy
blogbejegyzést találnak az interneten, kattinthatnak rá, beolvastatják, és
esetleg megoszthatják, mielőtt továbblépnének.
A
tartalomnak meg kell felelnie a szándéknak.
Ez azt
jelenti, hogy a tartalomnak tömörnek kell lennie, és pontosan meg kell
felelnie. A részletes cikkek jó a SEO-nek, de értékes információkkal kell
rendelkezniük.
Több
címsorra is fel kell osztani őket, mert így olvassák a cikkeket. Letapogatják a
fejléceket, és ritkán olvassák el teljes egészében a cikket.
5. Gyors terhelési idő
A reagáló
tervezési bevált gyakorlatok közül a Google elvárja, hogy webhelye kevesebb
mint egy másodperc alatt töltődjön be. Az olvasók egy kicsit nagylelkűek,
hiszen 2 másodpercen belül elvárják a webhely betöltését.
A betöltési
idők nem csak a SEO-re, hanem a felhasználókra is hatással vannak. Nem fognak
megállni várni, hogy a webhely betöltődjön a telefonján. Az olvasók fele
elhagyja webhelyét, ha 3 másodpercig tart.
A webhely
felgyorsítása érdekében ügyeljen arra, hogy ne használjon nagyméretű képeket,
és az általad használt képek tömörítettek, hogy csökkentse a betöltéshez
szükséges időt.
6. Használja a negatív helyet
Negatív hely
fehér vagy üres hely a webhelyén. Ezt az egyszerű weboldal tervezésének
ösztönzésére kell felhasználni.
Azt is
használják, hogy az elemek a webhelyén kiemelkedjenek.
Ha túl sok
dolgot zavarsz a webhelyeden, akkor az emberek alig várják meg a betöltést, és
nem fognak ott maradni, hogy további információkat találjanak.
7. Építsen más munkájára
Ha nem vagy
programozó, vagy nincs ideje arra, hogy felkészüljön a reakcióidőre,
Használjon
olyan tervezési sablont, mint a Divi, a Genesis vagy a Tézis, amely már
rendelkezik a megfelelő keretrendszerrel. Mindössze annyit kell tennie, hogy
létrehoz egy gyermek téma a WordPress, és testreszabhatja a téma a saját
előírásoknak.
Folyamatosan
vita folyik arról, hogy milyen keretet kell használni, és a testreszabásodtól
függ.
Ha
korlátozott testreszabású webhelyet szeretne, akkor folytassa a Divi. Egyébként
a Genesis vagy a Tézis is jól fog működni.
8. Outsource a szakértőknek
Mindezek a
tippek megfélemlítenek? Ha ez a helyzet, akkor miért nem kiszervezi a weboldal
tervezését?
Az
outsourcing időt takaríthat meg, és lehetővé teszi, hogy más projektekre
összpontosítson. Ez sokkal jobb, mint több órányi hibaelhárítás egyetlen
kódsorral.
Hire egy web
design cég, amely képes kezelni a programozást, és megérti a márkázást.
Ez
biztosítja, hogy webhelye összhangban legyen a cég márkanevével és marketing
üzeneteivel.
9. Tesztelje meg a design-t
Ha készen
áll a tervezésére, akkor tesztelni kell, mielőtt a világba küldi.
Szeretné
tesztelni a sebességet és a használhatóságot a különböző eszközökön. Szinte
lehetetlen hozzáférni minden eszközhöz.
Vannak olyan
online eszközök, amelyekkel gondoskodhat róla. A MobileTest.me segítségével
kiválaszthat egy eszközt, beírhatja az URL-t, és láthatja, hogyan néz ki az
oldal az adott eszközön.
Havi 10
dollárt kell használni, de annyi pénzt költeni, hogy tesztelje webhelyét,
mielőtt elindulna, megéri.
A webhely
sebességének teszteléséhez használhatja a Google Page Speed Insights-ot,
amelyek az asztali és a mobileszközökön biztosítják webhelyének sebességét.
Tippeket is kapsz, hogy a betöltési idejét legfeljebb 1 másodperc alatt
lehessen beállítani.
10. Használja a Google szabványait
2013-ban a
Google közzétette a még mindig alkalmazható reagáló webhelyek szabványait.
Ezeket a szabványokat használhatja a saját reagáló weboldal létrehozásában.
Ezek a szabványok a webhelyek sebességével kapcsolatosak, és megmutatják,
hogy webhelye kevesebb, mint 1 másodperc alatt képes betölteni. Ideális esetben
a webhelynek a hajtogatás feletti részét kell betöltenie először, majd a
webhely többi része követnie kell.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése